miércoles, 10 de febrero de 2021

Un recorrit per la nostra vida lingüística.

¡Benvinguts i benvingudes a la segona entrada d'aquest bloc sobre la llengua catalana!

              

    M'he adonat que no ens hem presentat correctament, així que he estat pensant i per a que pugueu conèixer-me una mica més he decidit compartir-vos el relat de la meua vida lingüística. Però, què és un relat de vida lingüística? És una autobiografia on una persona, en aquest cas concret jo, descriu les seues experiències relacionades amb les llengües amb les què ha entrar en contacte. A més a mès, he relacionat aquest relat i les llengües amb el meu cos per mitjà d'una fotografia acolorida. Comencem!

    Em dic Patricia Sánchez Antón, sóc d’Elx, una citat on de manera general es parla en castellà, la meua llengua materna. He pintat el meu tors (rosa) per a representar aquesta llengua, ja que puc parlar amb el meu cor sense parar a pensar com he de dir certes coses perquè em surt de forma espontània i natural

            Per altra banda, a la meua ciutat també es parla en valencià, no es tan comú però sempre et vas a trobar algú qui parla aquesta llengua una vegada al dia, per aquesta raó m’he anat familiaritzant amb cert vocabulari des de petita. Durant la ESO y el batxillerat vaig aprendre la gramàtica, més vocabulari i l’historia de la llengua valenciana, no obstant això sempre m’ha costat molt parlar en valencià de forma espontània. He pintat el meu cap (groc) per a representar el esforç mental que he de fer a l’hora de parlar en veu alta ja que sempre cometo errors gramaticals encara que després puc no cometre els mateixos erros a  l'escriptura.

            L'última llengua que domino és l'anglès, l'he anat aprenent també a l'escola com el valencià. Més tard vaig començar a consumir contingut d'internet en aquesta llengua com a forma d’estudiar-la pel meu compte i em va a funcionar molt bé aquesta tècnica ja que puc llegir i escriure l’anglès sense cap problema. He pintat les meves cames (blau) representant el camí que he recorregut tant en l'àmbit escolar com pel meu compte personal per aprendre aquest idioma.

            Per a finalitzar, volia fer un esment especial al coreà i al japonès, encara a penes tinc coneixement de la gramàtica de ambdues llengües, sí conec i maneig bastant vocabulari per causa de la quantitat de sèries i contingut que consum en aquests idiomes, es podria dir que sóc una gran fan de la cultura asiàtica. Per aquestes raons he simbolitzat el japonès (lila) a la mà esquerra i el coreà (taronja) en la meva dreta com idiomes que vull assolir en un futur proper.


    Això és tot, què us ha semblat? També he fet un vídeo on conte aquest mateix relat de forma parlada, si voleu veure-ho podeu fer-ho en aquest enllàç. Espero llegir-vos en els comentaris i us animo a que feu el vostre propi relat lingüístic!

Aixó es tot per hui,

ens llegim a la pròxima entrada, adeu i gràcies per llegir!





No hay comentarios:

Publicar un comentario