martes, 25 de mayo de 2021

Reflexions d'acomiadament

 

¡Benvinguts i benvingudes a l'última entrada d'aquest bloc sobre la llengua catalana!


    El curs ha arribat a la seua fi i amb això aquest blog al qual tant d'afecte li he posat. Hui, farem una recopilació de totes les activitats que hem realitzat durant el curs i comentaré les meues favorites personalment.

    Abans de començar a parlar de les pràctiques que hem fet durant el curs, volia dedicar-li uns segons a contar la meua experiència durant aquest any amb la llengua catalana. Jo he sigut una persona que s'ha criat en un nucli en el qual el català o el valencià estava mal vist, m'han contagiat aqueix "odi" per una de les nostres llengües, no obstant això, en entrar en aquesta carrera, el primer any ja vaig tindre un primer contacte molt més positiu que em va obrir els ulls i em va fer adonar-me de l'estúpid que era el discurs de la gent del meu voltant. Durant este any, tambè he tingut moltes experiències igual de positives que m'han fet tindre-li afecte a aquesta llengua. El problema és que, encara que he estudiat aquest idioma tota la meua vida a l'escola, mai havia aprofundit en mi i sempre havia sigut molt mala, suspenia tot al col·legi... em costa molt parlar-ho de manera fluida i mantindre una conversa sense posar-me dels nervis, però espere a poc a poc anar millorant i que puga reconéixer el valencià com la meua pròpia llengua, com alguna cosa que puc i que sé parlar, com a part de la meua identitat.

    Ara sí, començant amb les pràctiques, he tingut l'oportunitat de fer moltes tasques que pensava que mai faria com el podcast. Totes elles m'han servit de gran experiència per a la meua futura docència que, sens dubte, duré a terme. Si eres ací però no has llegit els meus anteriors posts on explique i mostre cada pràctica, deixaré els enllaços en el seu corresponent paràgraf perquè pugues donar-los una ullada.

    Primer, comencem el blog amb la bibliografia lingüística, sembla que va ser ahir quan em vaig gravar. Aquesta pràctica em va cridar molt l'atenció, ja que mai m'havia parat a pensar en les llengües que sé o sobre les quals vull aprendre i, molt menys, relacionar-les amb les parts del meu cos. 

    Poc més tard realitzem la infografia sobre Clara Campoamor pel dia de la dona. És una de les meues pràctiques favorites a causa del tema que es tractava, el feminisme i les grans figures de les dones al llarg de la història, també afegir que gaudisc molt de treballs visuals com la realització de pòsters o PowerPoint.

    Després, per a posar en pràctica i millorar les nostres habilitats comunicatives, vam fer una carta a les famílies dels nostres alumnes i alumnes on se'ls manava una circular important sobre l'educació dels seus fills i filles. Va ser una pràctica estressant, ja que sentia molta pressió sobre el que devia o no dir, i com havia d'expressar-me, però va ser una gran experiència per a poder millorar en el futur.

    Seguint l'ordre en el qual es van anar pujant les pràctiques al blog, trobem el nostre conte "La màgia del Carib", una altra de les meues pràctiques favorites. El conte es realitzava arran de les imatges que et donaven els daus, resultant molt interessant el desenllaç de la història per a tractar d'incloure totes les imatges. Com a mi, personalment, m'ha cridat molt sempre l'atenció el món de l'escriptura, vaig gaudir molt d'aquesta pràctica al costat de les meues companyes, a més de que va ser molt divertit el gravar-nos mentre contàvem el nostre xicotet conte. Sens dubte duré a terme aquesta pràctica en la meua pròpia aula.

    Finalment, trobem el podcast. Una altra de les meues pràctiques favorites i una de les quals més il·lusió em va fer. Aquests últims anys i sobretot aquests mesos el fenomen podcast ha estat revolucionant plataformes com Spotify i com a consumidora de moltes xarxes socials, veia a tanta gent sota l'etiqueta de "influencers" tindre el seu propi podcast per a comptar x tema, em va fer sentir-me important tindre un també. A més, em va servir de manera considerable a l'hora de preparar i aprendre el temari del qual parlàvem en ell.

    Tirant la vista arrere, m'adone del camí que he recorregut i el molt que he treballat per a arribar ací, la qual cosa és sorprenent ja que a causa de la situació actual que hi ha en el món, se m'ha passat el curs volant i sent que va ser ahir quan vaig entrar a segon.

    Moltes gràcies per haver arribat fins ací, però això no és un comiat, és un nou començament. 

    Ens veiem prompte.





No hay comentarios:

Publicar un comentario