lunes, 15 de marzo de 2021

Coneixem noves estratègies de treball a l'aula d'infantil!

¡Benvinguts i benvingudes a la següent entrada d'aquest bloc sobre la llengua catalana!


El dia d'hui parlarem sobre nous mètodes de treball a l'aula en què aprofundirem més endavant, aquests són: treball per projectes, tallers i racons.

  • Treball per projectes: És una metodologia que permet als alumnes adquirir els coneixements i competències clau mitjançant l'elaboració de projectes que donen resposta a problemes de la vida real. En aquest mètode els docents no expliquen la teoria de manera monòtona durant la classe, es dediquen a resoldre els dubtes que als nens els sorgeixen al llarg de la feina. L’idea principal d'aquest mètode és que els nens investiguin per el seu compte, utilitzant l’internet, llibres, cualquier recurs d’informació que puguen utilitzar per si mateixos o demanant ajuda als seus pares i familiars. 

  • Tallers: Es refereix a les activitats que es fan a un aula específica on els alumnes per grups van fent activitats, es fa en diversos espais de l'aula on juguen i es diverteixen aprenent sobre una temàtica de qualsevol aspecte a elegir per la classe. En definitiva, es una forma d'organització en la que destaca el treball col·lectiu i dinàmic. A mès a mès, poden ser fixes o rotatius en el període de temps que es vulgui necessitar.Tambè es poden treballar els continguts del currículum, partint dels interessos i motivacions dels alumnes, respectant el ritme de cada u d'aquests. 

  • Racons: És una manera d'organitzar els espais de treball del grup classe delimitant-los i dotant-los dels materials necessaris per realitzar les activitats d'ensenyament-aprenentatge. Es puc treballar individualment, en parella o en petit grup. Ho fan tot jugant, manipulant, experimentant. D'aquesta manera es dona resposta a la diversitat d'interessos i ritmes d'aprenentatge. Permet una certa flexibilitat en el treball. Amés, afavoreix l’autonomia dels alumnes i els ajuda a ser responsables. Els alumnes participen activament en la construcció del seu aprenentatge i el mestre/a el pot ajudar individualment en el seu progrés.


Aixó és tot per hui,

ens llegim a la pròxima entrada, adeu i gràcies per llegir!

No hay comentarios:

Publicar un comentario